نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

یکی دیگر از محصولات کاربردی که در آشپزخانه‌های مدرن کاربرد بالایی در بین بانوان دارد، انواع پلوپز است. برند بیم با توجه به فعالیت گسترده‌ای که در حوزه تولید انواع لوازم خانگی دارد، توانسته جدیدترین مدل‌های محصولی را در این دسته بندی عرضه کند. طرح‌های جدید و مدرن از پلوپزهای بیم با توجه به نیاز افراد به این محصول طراحی و ساخته شده‌اند. در ادامه به بررسی مشخصات کلی در این محصولات خواهیم پرداخت.

 

ویژگی‌های کاربردی در انواع پلوپز بیم

هر کدام از مدل‌های عرضه شده پلوپز بیم توانسته کار پخت و پز را برای افراد بسیار راحت کند. این محصولات قابلیت پخت انواع برنج با ته دیگ، حلیم، انواع سوپ‌ها، ماکارونی، پاستا و بسیاری از غذاهای دیگر را در مدت زمان بسیار کوتاهی دارد. با وجود این همه امکانات، قیمت پلوپز های بیم بسیار متنوع بوده و شما میتوانید با بررسی آنها بهترین انتخاب را در پایان داشته باشید.

پلوپزها یک دستگاه بسیار کاربردی برای بانوان و افراد شاغل به شمار می‌آیند چون تایم تهیه غذا را بسیار کوتاه‌تر از حد معمول می‌کنند. توان مصرفی و قدرت ولت از جمله مشخصه‌های این محصولات به شمار می‌آیند که در دستگاه‌های مختلف پلوپز، متفاوت می‌باشند. امکان تنظیم دما و تایمر آن باعث می‌شود تا کنترل بیشتری روی پخت و تهیه هر کدام از غذاها داشته باشید.

طراحی و ساخت محصولات

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در انواع پلوپز بیم، طراحی ظاهری آنها است که کاملا مدرن و با توجه به شرایط کاربران صورت گرفته است. استفاده از پنل و نمایشگر لمسی در این پلوپزها باعث شده است تا بتوان مراحل پخت انواع غذاها از جمله برنج را به راحتی مشاهده کرد. طراحی پنل لمسی و صفحه دیجیتالی در هر کدام از مدل‌های پلوپز نیز متفاوت و با توجه به ابعاد و طرح کلی محصول است. مواد به کار رفته در بدنه این پلوپزها کاملا مقاوم است. برای قسمت بیرونی این پلوپزها از موادی مثل استیل ضد زنگ و مواد پلاستیکی نسوز استفاده شده است. بخش داخلی پلوپز نیز که شامل یک کاسه و یا دیگ برای پخت و تهیه انواع غذاها می‌باشد از مواد نسوز و نچسب استفاده شده است. این مواد باعث بالا رفتن کیفیت مواد غذایی هنگام پخت و ماندگاری بالای پلوپز برای مدت زمان طولانی می‌شود.

 

در طراحی و ساخت انواع محصولات بیم از تنوع طرح و رنگ برای رضایت کاربران با سلیقه‌های مختلف استفاده شده است. در انواع پلوپز بیم نیز از این قابلیت برای ایجاد حق انتخاب کاربران متناسب با سلیقه و دیزاین آشپزخانه استفاده شده است. رنگ‌های کاربردی که در ساخت پلوپزهای این برند مشاهده می‌شود معمولا سفید، مشکی و طوسی هستند که به صورت ترکیبی یا تک رنگ به کار می‌روند.

سخن پایانی

شاید برای شما هم سوال باشد که از بین این همه برند لوازم خانگی کدام یک بهترین است و از کجا بهترین قیمت زودپز ، پلوپز ، آرام پز و یا سایر لوازم پخت و پز را پیدا کنید. فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی انتخاب سنتر، با سابقه بیش از 5 سال در این زمینه ، دارای طیف گسترده ای از لوازم خانگی است که شما میتوانید با مراجعه به آن ، بهترین برندها در همه دسته های لوازم خانگی را مشاهده کرده و به بررسی و مقایسه هریک بپردازید و در پایان با مشاوره رایگان در این زمینه بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

در این بخش از سری مطالب ارائه شده در مورد برند و محصولات شرکت بوش در نظر داریم به بررسی ساید بای ساید های 29 فوت بوش و مزایای آنها بپردازیم تا بیش از پیش با این محصول با کیفیت آشنا شوید.

شرکت بوش یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های لوازم خانگی در بازار داخلی کشور است. انواع محصولات بوش با بکارگیری جدیدترین قابلیت‌های روز دنیا طراحی و ساخته شده‌اند. در این دسته بندی به بررسی کلی ویژگی‌های ساید بای ساید های 28 فوت می پردازیم.

 

ویژگی‌های ظاهری و نمای بیرونی مدل‌های ساید بای ساید 28 فوت بوش

در تمام مدل‌های ساید بای ساید بوش به ویژگی‌ها و نمای ظاهری محصولات توجه ویژه‌ای شده است. چون یخچال از جمله محصولاتی است که دیزاین آن به صورت مستقیم در دکوراسیون آشپزخانه تاثیرگذار است. جنس بدنه ساید بای سایدهای بوش از جنس استیل ساخته شده است که در برابر رطوبت آشپزخانه مقاومت بالایی دارند. در بیشتر مدل‌های ساید بای ساید 28 فوت بوش از آبریز و یخساز روی بدنه محصول استفاده شده است که از سادگی آن می‌کاهد. ارتفاع آبریز و یخساز به گونه‌ای طراحی شده است تا بتوان لیوان‌های بزرگ و پارچ‌های آب را نیز برای برداشتن یخ و پر کردن آب به کار برد. یکی دیگر از قابلیت‌های ظاهری منحصر به فرد در مدل‌های مختلف ساید بای ساید 28 فوت بوش، کاربرد هوم بار است. قابلیت طراحی و کاربرد هوم بار برای قرار دادن نوشیدنی‌ها در آن است. در این صورت بدون باز کردن درب اصلی یخچال می‌توانید نوشیدنی‌های مورد نیاز خود را بردارید.

 

کاربرد قابلیت‌های مدرن در ساید بای ساید بوش

یکی از موارد مهم در انواع محصولات بوش، کارکرد قابل توجه آن است. در مدل‌های مختلف ساید بای ساید‌های این شرکت نیز می‌توان این قابلیت را مشاهده کرد. ماندگاری بالای مواد غذایی در داخل ساید بای سایدهای بوش دلیلی بر کارکرد فوق العاده این محصولات است. این ماندگاری به دلیل کارکرد بالای موتور، سیستم سرمایشی و خنک کننده یخچال است. موتور به کار رفته در تمام محصولات این دسته بندی از نمونه‌های نسل جدید است. کمپرسور اینورتر علاوه بر تولید قابل توجهی هوای سرد، میزان مصرف انرژی را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد. سنسورهای تنظیم نوسانات دمایی در تمام قسمت‌های فضای داخلی مدل‌های ساید بای ساید 28 فوت بوش به کار رفته‌اند. این سنسورها با تولید هوای سرد باعث ایجاد یک دمای یکسان در قسمت‌های مختلف بخش یخچال و فریزر می‌شوند. این ویژگی باعث تازگی بیشتر و ماندگاری بالای مواد غذایی مختلف می‌شود. از دیگر قابلیت‌های مدرن در مدل‌های ساید بای ساید بوش می‌توان به انجماد سریع مواد غذایی در بخش فریزر اشاره کرد. با کاربرد این ویژگی مواد غذایی مختلف از جمله مواد گوشتی به سرعت به نقطه انجماد رسیده و ارزش غذایی خود را از دست نمی‌دهند. قابلیت نوفراست که باعث جلوگیری از ایجاد برفک در یخچال می‌شود نیز یکی دیگر از موارد مهم در این محصولات است.

 

خرید ساید بای ساید بوش

تمام مدل‌های ساید بای ساید برند بوش را می‌توانید از طریق سایت فروشگاه لوازم خانگی انتخاب سنتر مشاهده کنید. توضیحات کامل محصولی در مورد هر کدام از مدل‌ها در صفحه محصولی قرار داده شده است. در چنین شرایطی کاربران می‌توانند با آگاهی بهتری نسبت به خرید هر کدام از مدل‌های 28 فوت بوش در دسته بندی ساید بای ساید اقدام کنند. کارشناسان فروش مجموعه انتخاب سنتر نیز به صورت تمام وقت آماده ارائه راهنمایی های لازم هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

در این مطلب ما به سراغ راهنمای خرید زودپز برقی خواهیم رفت تا مشتریانی که در نظر دارند این نوع لوازم خانگی را خریداری کنند بتوانند از اماکنات کامل آن برخوردار شده و در نظر بگیرند کدام یک از برندها در این زمینه اماکانات بیشتری را در اختیارشان قرار می دهد.

در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از وسایل مهم در آشپزخانه زودپز برقی است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای پختن غذا عجله داشته باشید و بخواهید هر چه زودتر وعده غذایی خود را آماده کنید. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که قصد طبخ مرغ یا گوشت را داشته باشید. پختن گوشت بدون زودپز و در قابلمه ممکن است از مدت زمان 1 الی 3 ساعته‌ای طول بکشد اما شما به وسیله زودپز برقی می‌توانید آن را در مدت 30 الی 45 دقیقه تا یک ساعت به خوبی بپزید. طبق قانون گازها دما و فشار با هم رابطه مستقیم دارند یعنی اگر فشار را بالا ببریم دما هم افزایش پیدا می‌کند. زودپز برقی هم این کار را انجام می‌دهد، یعنی با بالا بردن فشار درون زودپز دما را بالاتر برده در نتیجه غذا درون آن زودتر پخته می‌شود.

 

زودپز برقی و کاربردهای آن

زودپز برقی وسیله‌ای است از جنس فولاد ضد زنگ که مواد غذایی شما را با فشار بالا در مدت زمان کمتری می‌پزد‌. خاصیت مواد غذایی با این وسیله بهتر حفظ می‌شود و طعم بهتری پیدا می‌کند. روی درب این وسیله یک یا چند سوپاپ اطمینان وجود داشته و هنگامی که ظرف تحمل فشار بیشتر را ندارد برای جلوگیری از منفجر شدن سوپاپ آزاد شده و بخار آب از آن خارج می‌شود. ما بین ظرف و درب آن یک واشر یا لاستیک قرار می‌گیرد که از خروج هوا و مواد داخل آن از اطراف درب جلوگیری می‌کند. به دلیل اینکه این ظرف به وسیله برق کار می‌کند و یک وسیله برقی خانگی محسوب می‌شود به آن زودپز برقی می‌گویند که البته نسبت به امکانات و قابلیت های جدیدی که به آن اضافه شده است قیمت زودپز برقی متفاوت بوده و جدا از طبقه بندی قیمت ها بر اساس برند نیز امکانات آن نقش پررنگی را در قیمت گذاری ایفا میکنند.

 

انواع زودپز برقی‌موجود در بازار:

زودپز آنالوگ: اولین نمونه زودپزهای الکترونیکی می‌باشد، روی بدنه این زودپز یک درجه آنالوگ یا چرخان وجود دارد که شما می‌توانید با چرخاندن درجه روی برنامه دلخواه ماده غذایی مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طبخ کنید. برای افراد بی سواد در اطراف این درجه شکل مواد غذایی مختلف مانند: گوشت، مرغ، سبزیجات و … کشیده شده تا حتی افراد بی سواد هم بتوانند از این وسیله استفاده کنند. در واقع می‌توان گفت استفاده از آن به حدی ساده است که بچه‌ها هم به راحتی از آن می‌توانند استفاده کنند.

دیگ زودپز دیجیتال: برخلاف نمونه قبلی که دارای درجه تنظیم مکانیکی بود، این مدل دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی می‌باشد که تمامی برنامه‌های پخت را در خود جای داده است. در دو نمونه دکمه فشاری و صفحه لمسی تولید می‌شود. در نمونه دکمه فشاری شما با فشار دادن چند دکمه کنار صفحه نمایش می‌توانید زودپز را روی برنامه پخت دلخواه خود تنظیم کنید. اما کار با صفحه لمسی اندکی آسان‌تر است، یعنی شما به راحتی می‌توانید با لمس صفحه نمایش آن را روی برنامه پخت مورد نظر خود تنظیم کنید.

زودپز و پلوپز برقی

امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت لوازم خانگی برقی خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید وسیله‌ها به صورت تکی وسایل چند کاره را خریداری کنند. در واقع شما می‌توانید به جای خرید زودپز و پلوپز به صورت تکی یک زودپز دو کاره را خریداری نمائید. یعنی هم می‌توان آن را به عنوان زودپز و هم به عنوان پلوپز استفاده کرد. پلوپز یک وسیله خیلی ساده برای دم کردن برنج یا همان پلو است. شما با خرید این وسیله با یک تیر دو نشان می‌زنید هم غذای خود را با سرعت طبخ می‌کنید و هم سریع پلو حاضر کنید.

زودپز‌ برقی چهار کاره: این دستگاه در واقع ترکیبی از زودپز، پلو‌پز، آرام‌پز و سرخ‌کن می‌باشد و قادر به انجام کارهای هر چهار دستگاه بدون هیچ مشکلی است. زودپز آن که در اصل برای این منظور ساخته شده دارای سیستم قطع کن هوشمند می‌باشد. یعنی در صورتی که سوپاپ آن به وسیله ماده غذایی کیپ شود، سیستم قطع کن وارد مدار شده و قبل از وقوع انفجار جلوی وقوع حادثه را می‌گیرد. همان طور که می‌دانید مهم‌ترین نکته هنگام خرید زودپز ایمنی دستگاه می‌باشد.

زودپز برقی از کجا بخریم؟

روش‌های زیادی برای خرید این وسیله وجود دارد و شما از طریق هر روش می‌توانید این کار را انجام دهید، زیرا هیچ قانون و قاعده‌ای در این زمینه وجود ندارد و شما به دلخواه خود می‌توانید یکی از روش‌ها را انتخاب کنید. توضیح تک تک روش‌ها به یک مقاله جداگانه نیاز دارد. اما در صورتی که نیاز دارید از یک جای مطمئن و به صورت آنلاین ، قیمت پلوپز ، آرام پز ، زودپز و یا سایر لوازم پخت پز دسترسی داشته باشید ؛ ما به شما فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر را پیشنهاد میکنیم.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر با در نظر گرفتن طیف گسترده ای از لوازم خانگی مورد نیز مشتریان از برندهای مطرح و معتبر در بازار ایران ، این اطمینان را به شما میدهد که با بهترین قیمت و با گارانتی معتبر تمامی کالاها در اختیار شما قرار گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

در این بخش از سری مطالب ارائه شده در این بلاگ ، ما قصد داریم با معرفی پلوپز و آرام پز در خدمت شما باشیم تا شناختی کامل بدانید که کدام یک از آنها بهترین انتخاب برای شما خواهد بود؟

در ابتدای معرفی پلوپز برقی و آرام پزها شما میتوانستید امکانات متفاوتی را در هر یک ببینید و هر برند نسبت به تکنولوژی و تولیدات خود ، محصولات متفاوتی را تولید میکرد. اما امروزه ما شاهد آن هستیم که از اینها تنها بیشتر یک اسم مانده است و تمامی این محصولات در یک محصول تجمیع کرده اند.

البته با توجه به قیمت پلوپز برقی که با امکانات کامل یک آرام پز ارائه می شود ، برخی از برندها همچنان به تولید محصولی صرفاً جهت طبخ برنج بسنده کرده و برای کاهش قیمت امکانات جانبی را برای آن در نظر نمیگرند و امروز در این مطلب ما سعی داریم با پلوپزهای برقی آشنا شویم که صرفاً به پخت برنج پرداخته اند و پس از آن به معرفی آرام پزها خواهیم پرداخت.

معرفی پلوپز برقی

بهترین پلوپز های برقی ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند که شامل پخت سریع برنج و صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان می شوند.

در بعضی از پلوپز های برقی جدید امکاناتی به کار رفته است که پس از تمام شدن پخت برنج، دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود که کاربران با خیالی آسوده می توانند آن را بر روی برنامه دلخواه تنظیم کنند و به دیگر کارهای خود در آشپزخانه برسند.

پلوپز های موجود در بازار از قیمت های مختلفی برخوردار هستند و این اختلاف قیمت به تفاوت در جنس، حجم و امکانات ویژه ای که در این محصولات به کار رفته است، بستگی دارد.

یکی دیگر از مشخصه هایی که در هنگام خرید پلوپز بسیار باید مورد بررسی قرار گیرد، ظرفیت آن بوده؛ ظرفیت پلوپز بستگی به تعداد افراد خانواده دارد و عموماً برندهای معتبر ظرفیتی 2 نفره تا 12 نفره را دارند.

در برخی از پلوپز ها صفحه نمایشی تعبیه شده که با توجه به وجود آن کاربران می توانند دستگاه خود را تنظیم کنند. همانطور که در مطالب فوق ذکر شد، در بعضی از پلوپز ها تنظیمات خودکار تعبیه شده که در صورت اتمام پخت برنج، دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود و یا در برخی از پلوپزها شاهد آن هستیم که سیستمی برای بستن ته دیگ قرار دارد.

گفتنی است که در برخی از بهترین پلوپز های برقی موجود در بازار ایران ، قابلیت گرم نگه داشتن غذا به کار رفته و به عبارتی می شود گفت که در پلوپز های برقی، سیستم گرم کن خودکار تعبیه شده که پس از اتمام زمان پخت غذا همچنان گرم باقی می مانند.

این دستگاه ها در برندهای مختلفی در بازار در دسترس مشتریان، کاربران و مصرف کنندگان قرار دارند که تعدادی از آن ها در بازار لوازم خانگی بسیار شناخته شده اند که شامل پلوپز خلیج فارس، پلوپز پارس خزر و پلوپز تفال  می شوند.

معرفی آرام پز و تفاوت آن با پلوپز

آرام پز مواد غذایی را بین 75 تا 135 درجه سانتی گراد و به آهستگی و با حجم زیادی آب می پزد. ارام پز ها از فاسد شدن مواد غذایی و وعده های غذایی جلوگیری می کنند.

آرام پز ها دارای امکانات متفاوت و برنامه های مختلفی برای طبخ انواع غذاها مانند خورش های متنوع ، کیک ، سبزیجات و سایر موارد هستند که در کنار اینها طبخ برنج در زمانی مناسب و کامل را دارا می باشند. بنابراین با خرد یک آرام پز شما میتوانید با یک تیر چند نشان بزنید.

این دستگاه ها را میتوان یک دستگاه همه کاره و یا چندکاره نام برد که البته قیمت آن نیز به قیمت پلوپز ها بیشتر بوده و در صورتی که شما نیاز دارید به طبخ برنج بپردازید ، بهتر از به خرید یک پلوپز بیشتر فکر کنید.

جمع بندی نهایی

با بررسی کوتاه در مورد پلوپز و آرام پز ها شاید تا الان تصمیم گرفته اید که کدام یک از این دو را خریداری کنید. چون پر واضح است که خرید یک وسیله کاربردی میتواند آشپزی را برای شما دلچسب تر و جذاب تر کند.

از همین رو در صورت نیاز به مقایسه و بررسی انواع مدلهای پلوپز و آرام پز و برندهای معتبر آنها ، میتوانید به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کرده و از دسته پلوپز ؛ آرام پز به بررسی و خرید آنها بپردازید. حتی با توجه به طیف گسترده لوازم خانگی موجود در این سایت شما میتوانید انواع قیمت زودپز ، غذاساز ، بخاز پز و ... را مشاهده کنید و هر یک را که در نظر دارید با تخفیفات ویژه در جشنواره های این سایت خریداری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

در این بخش از سری مطالب بررسی لوازم خانگی ، با مقایسه زودپز برقی و گازی در خدمت شما خواهیم بود و نیم نگاهی نیز به پلوپزها و انواع آن خواهیم داشت تا بیشتر با این لوازم خانگی و پخت و پز بیشتر آشنا شویم.

 یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید زودپز تاثیر گذار خواهد بود، قیمت زودپز است که باید در نظر داشت که با توجه به افزایش قیمت ها و همچنین گران بودن اکثر لوازم خانگی ، باید قبل از خرید آن تحقیق کرد و بهترین انتخاب را در پایان داشت تا با خیالی آسوده برای سالیان دراز استفاده شود.

حال در این بخش یکی از مهمترین مواردی که به بررسی آن پرداخته خواهد شد ، انتخاب و مقایسه مزایا و معایب زودپز برقی و زودپز گازی خواهد بود. انتخاب بین زودپز برقی و یا گازی کاملاً سلیقه‌ای و بستگی به خود افراد دارد. هرکدام از این نوع زودپزها دارای ویژگی‌هایی است که در انتخاب افراد کار را راحت‌تر می‌کند. کار با زودپزهای برقی به نسبت راحت‌تر است و تنها نیاز است که تنظیمات اولیه آن را انجام دهید و اجازه دهید غذا فرآیند پخت خود را انجام دهد و دیگر نیازی به نظارت در طی مراحل پخت نیست و در آخر نیز زودپز بطور اتوماتیک خاموش خواهد شد و احتمال ایجاد حوادث به حداقل خواهد رسید.

اما اگر می‌خواهید غذایی را طبق سلیقه خودتان آماده کنید و در تمامی مراحل پخت دخالت داشته باشید می‌توانید از زودپزهای گازی استفاده نمایید. این نوع زودپزها به نسبت دوام بالاتری نیز دارند و در گنجایش‌های متنوعی تولید می‌شوند. همچنین مصرف انرژی آن نیز به نسبت پایین‌تر است.

 

ویژگی‌های زودپز برقی و زودپز گازی

زودپز برقی

این مدل زودپزها قیمت نسبتاً بالایی دارند، اما کار کردن با آنها به دلیل عملکرد اتوماتیک و همچنین عدم نیاز به نظارت بر مراحل پخت و پز ، بسیار ساده است. امکانات زودپز اتوماتیک باعث شده دیگر نگران سوختن غذا نباشید. همچنین می‌توانید به راحتی میزان فشار و زمان لازم جهت پخت را تنظیم کنید و به دیگر کارهای خود بپردازید. توجه داشته باشید زودپزهای برقی به نسبت گازی حجیم‌تر بوده و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند همچنین نگهداری از آنها نسبتاً سخت است. معمولاً افرادی که فرصت زیادی برای وقت گذاشتن کنار اجاق گاز ندارند و یا افراد سالخورده که تمایل دارند در پایان پخت زودپز بصورت اتوماتیک خاموش شود از این نوع زودپز استقبال می‌کنند.

زودپز گازی

زودپزهای گازی به نسبت زودپزهای برقی از لحاظ هزینه خرید ، مقرون بصرفه تر هستند و برای خانواده‌های ایرانی نیز قابل اعتمادتر هستند. در مقایسه با زودپزهای برقی نمی‌توان زمان پخت را اندازه گیری کرد و تنها میزان فشار داخل زودپز را می‌توان در دو یا سه حالت تنظیم نمود. از لحاظ تمیزی نیز شستشوی زودپزهای گازی راحت‌تر است و حجم آن نیز به صورتی است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. از دیگر مزایای زودپز گازی این است که قبل از بستن درب زودپز می‌توان مواد اولیه لازم جهت پخت را در آن سرخ کرد ولی این امکان در زودپز برقی وجود ندارد و انجام آن دردسر ساز است.

 سرعت پخت در زودپزهای گازی بدلیل اینکه میزان فشار بخار گسترده‌تر از زودپز برقی است ، بیشتر خواهد بود و سرعت عمل در آشپزی را افزایش می‌دهد. معمولاً افرادی که نیاز به سرعت و نیروی بیشتر نسبت به زودپز برقی دارند و همچنین افرادی که دوام محصول بسیار برایشان اهمیت دارد و آشپزانی که تمایل دارند تکنیک پیشرفته پخت و پز را امتحان کنند از زودپز گازی استفاده می‌کنند.

پلوپز و انواع آن

در پایان این مطلب نیز گفته بودیم که نیم نگاهی به انواع پلوپز و عملکرد آنها خواهیم پرداخت. شاید برای شما نیز سوال شود که چرا پلوپز را در کنار زودپز نیز در نظر داریم ، بررسی کنیم؟

جواب سوال اینجاست. امروزه اکثر زودپزها و پلوپزها قابلیت های مشابه زیادی دارند که شاید بتوان با بررسی اجمالی در انتخاب هر یک کمک کنند.

پلوپزهای مدرن و جدید ، قابلیت هایی مانند پخت سبزیجات ، بخارپز ، کیک پز و خیلی از قابلیت های دیگر را که در زودپزهای برقی امروزی نیز مشاهده میشود را دارا بوده و از این امر در صورتی که شما نیاز دارید هر دوی اینها را تهیه کنید باید با چشمی باز و دقیق انتخاب نمایید. به طور مثال در صورتی که زودپز شما قابلیت های دیگری مانند پخت سبزیجات ، پخارپز و ... را دارد نیاز نیست پلوپز شما این قابلیت ها را دیگر داشته باشد و باعث میشود قیمت پلوپز شما کاهش پیدا کرده  و در مجموع دو وسیله کاربردی با قیمتی مقرون بصرفه داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

یکی از وسایلی که امروزه برای کمک به آشپزی آسان‌تر در آشپزخانه‌ها دیده می‌شوند زودپز است. در گذشته زودپزها از ایمنی کمتری برخوردار بودند و گاهی مشکل‌ساز می‌شدند ولی امروزه این وسیله از نظر بسته شدن در و خروج بخار ایمنی بالاتری دارند و استفاده آن را راحت‌تر کرده است. بعد از خرید چند وسیله اصلی که در لیست جهیزیه نوشته می‌شود، نوبت به خرید زودپز می‌رسد. چند دلیل برای اینکه چرا باید زودپز بخرید:

  • صرفه‌جویی در زمان و انرژی: همانطور که از نام زودپز پیداست باعث پخت سریع غذای شما می‌شود، این مسئله برای سبک زندگی امروزی که افراد خانواده وقت زیادی صرف کار کردن می‌کنند و وقت کمتری برای پخت غذا دارند اهمیت زیادی دارد. زودپز با افزایش فشار داخل ظرف باعث پخت سریع‌تر غذا می‌شود ولی کیفیت آن را کاهش نمی‌دهد. با استفاده از زودپز مصرف انرژی کاهش می‌یابد در نتیجه هزینه انرژی هم کمتر می‌شود.
  • پخت و پز سالم: برای پخت غذا در زودپز آب کمتری مصرف می‌شود و باعث می‌شود ویتامین موادغذایی بیشتر حفظ شود در نتیجه غذای سالم‌تری خواهید داشت. به دلیل عدم تماس غذا با هوا مواد غذایی اکسید نمی‌شوند و غذا سالم‌تر خواهد بود. برخی از افراد در این مورد اختلاف نظر دارند و معتقدند که پخت غذا با زودپز باعث از بین رفتن برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی آن می‌شود؛ در این مورد باید گفت این قضیه در مورد همه مواد غذایی صدق نمی‌کند. به طور مثال برخی از مواد غذایی مانند سیب زمینی که نشاسته دارند وقتی در دما وفشار بالا پخته می‌شوند مواد مضری تولید می‌کنند در نتیجه توصیه نمی‌شود که در زودپز پخته شوند.
  • حفظ طعم غذا: به دلیل بسته بودن زودپز و عدم تبخیر بیش از حد، رطوبت و طعم غذا در آن باقی می‌ماند و لذیذتر می‌شود.
  • خنک‌تر ماندن فضای آشپزخانه: گاهی در آشپزخانه با گرم شدن فضا در هنگام آشپزی مواجه‌ می‌شویم که ممکن است در فصل گرم کلافه کننده باشد. وقتی از زودپز استفاده می‌کنید باعث گرم شدن فضای آشپزخانه نمی‌شود.

 

با این تفاسیر یک زودپز میتواند در آشپزخانه ها بسیار کاربردی باشد و کمک کند تا شما غذاهای مورد علاقه خود را در زمان کمتری بپزید. اما برای خرید حتما باید به بررسی و مقایسه بین برندها بپردازید تا بهترین کیفیت را دریابید. شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین لوازم خانگی انتخاب سنتر، به مشاهده ، بررسی و مقایسه انواع زودپز پرداخته و از بین برندهای مختلف به انتخاب و خرید بپردازید. همچنین فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر دارای طیف گسترده ای از سایر لوازم آشپزخانه برقی نیز است که در آن میتوانید از قیمت پلوپز ، غذاساز ، آرام پز و سایر موارد را مشاهده کرده و یا با واحد مشاوره انتخاب سنتر جهت خرید بهتر در ارتباط باشید.

 



:: برچسب‌ها: زودپز ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()